Fortigen

Twoje centrum informacji
Menu
  • Reklama
  • Kontakt
Home
Blog
Sklep internetowy podstawowym kanałem sprzedaży
Blog

Sklep internetowy podstawowym kanałem sprzedaży

Problem braku sklepu internetowego jest w Polsce łatwo zauważalny przede wszystkim wśród małych marek czy przedsiębiorstw. Duże firmy, czerpiąc z doświadczeń światowych liderów, bardzo szybko zrozumiały, że e-sklep jest dziś czymś więcej niż miejscem sprzedaży towarów i usług. Jego znaczenie, niski koszt utrzymania oraz łatwość prowadzenia sprawiają, że ten i inne systemy e-commerce są w istocie rzeczy oknami na świat dla wszystkich form biznesu.

Sklep internetowy jako wizytówka firmy

Bez względu na to, czy prowadzisz duże, średnie czy małe przedsiębiorstwo, Twój sklep internetowy zawsze będzie pełnił rolę jednej z ważniejszych (obok m. in. strony internetowej i siedziby) wizytówek firmy. Wszystkie systemy e-commerce, bez względu na ich typ i rodzaj, są niczym ogromne bannery przedstawiające użytkownikom internetu, czym tak naprawdę jest Twoja marka, co sobą reprezentuje i czego mogą się po niej spodziewać. Poprawnie zaprojektowany e-sklep, posiadający atrakcyjną szatę graficzną, logiczny układ i ciekawe treści pobudzające do myślenia kontekstowego, nie tylko wpływa na wysokość obrotów, ale i na wiarygodność i pozycję marki. Z drugiej strony sklep stworzony w sposób schematyczny, nieprzemyślany i nieprzylegający do wyników badań nad konwersją, potrafi niezwykle zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy.

Systemy e-commerce

Systemy e-commerce

W zupełnie skrajnych przypadkach przedsiębiorca nie decyduje się na stworzenie sklepu internetowego, co zwykle kończy się zepchnięciem jego firmy w biznesowy niebyt. A wszystko zgodnie z zasadą, że jeśli czegoś nie ma w internecie, to znaczy, że nie istnieje.

Systemy e-commerce dla zwiększenia sprzedaży

Podstawowym, domyślnym zadaniem sklepu internetowego jest sprzedaż. Odpowiednio zaprojektowany, wykonany i prowadzony sklep internetowy nie tylko pozwoli Ci dotrzeć z ofertą do nowego grona odbiorców, ale i – przy zachowaniu pewnych kryteriów – może stać się głównym kanałem sprzedażowym. Aby to jednak osiągnąć, potrzeba czegoś więcej niż sprawni programiści oraz specjaliści od SEO i User Experience. Wyniesienie sklepu na poziom konwersji powyżej przeciętnej wymaga przede wszystkim stworzenia i wdrożenia odpowiedniej strategii działania. Zdaniem specjalistów to właśnie ten element decyduje o prawdziwym sukcesie w e-commerce. Konkurowanie najoczywistszymi cechami, czyli niską ceną i szeroką ofertą, to droga donikąd, która w najlepszym razie wystarczy jedynie na utrzymanie Twojej firmy na poziomie gwarantującym przetrwanie.

Warto przy tym zwrócić uwagę na to, że strategia działania powinna powstawać jednocześnie z samym sklepem tak, aby nie tylko mogła być „uruchomiona” w momencie rozpoczęcia działalności w branży e-commerce, alby by projekt e-sklepu odzwierciedlał zawartą w niej ideę.

Share
Tweet
Linkedin
Pinterest
Prev Article
Next Article

Related Articles

Blog

Maszyny przemysłowe dla firm budowlanych, które warto mieć

świece zapłonowe
Blog

Zakup nowych świec zapłonowych. Na co zwracać uwagę?

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Najczęściej czytane

    Najnowsze

    • vintage dystrybucja sprzętu rtv-audio
      Sprzęt RTV – czym kierować się przy …
    • Katalogi narzędziowe
      Katalogi narzędziowe
    • fotowoltaika
      Instalacje fotowoltaiczne – dlaczego warto?
    • płyta meblowa
      Elegancja w parze z funkcjonalnością? Poznaj płyty …
    strefaplyt.pl
    bratex.pl

    Fortigen

    Twoje centrum informacji
    Copyright © 2025 Fortigen
    Wszelkie prawa zastrzeżone