Fortigen

Twoje centrum informacji
Menu
  • Reklama
  • Kontakt
Home
Blog
Zasady projektowania grafiki reklamowej
Blog

Zasady projektowania grafiki reklamowej

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać osobom nieobeznanym z tematem, grafika reklamowa nie polega jedynie na graficznym przedstawieniu reklamowanego produktu w otoczeniu wzbudzającym dobre skojarzenia. Aby grafika reklamowa posiadała prawdziwą wartość i spełniała stawiane przed nią wymagania, musi być tworzona zgodnie z zasadami obowiązującymi w sztuce i w marketingu.

Grafika reklamowa to użyteczność i estetyka

Wiele z zasad kompozycji obowiązujących przy tworzeniu grafik reklamowych stosowanych jest przez projektantów zupełnie nieświadomie, można powiedzieć – intuicyjnie. Jest to zasługa wyczucia cechującego wszystkich artystów i osoby uzdolnione graficznie.

Najważniejszą zasadą grafiki reklamowej – http://grafika.wse.krakow.pl/ jest konieczność zadbania o umiejętne połączenie użyteczności z walorami estetycznymi. Aby móc tego dokonać, należy przestrzegać pewnych graficznych praw, które są niczym algorytmy wprowadzone w pamięć aparatów cyfrowych. Dzięki nim, bez względu na to, jaką grafikę chcemy stworzyć, będzie prezentowała się w sposób odpowiedni. Pierwszym z praw, które pozwala zawsze osiągnąć efekt zgodny z zasadami sztuki i estetyki, jest tzw. Zasada Złotej Proporcji.

Matematyczne proporcje dzięki Zasadzie Złotej Proporcji

Zasada Złotej Proporcji bardzo często jest mylona z Zasadą Podziału Na Trzy. Stosowanie jej pozwala tworzyć proporcje kompozycji w taki sposób, aby grafika była jak najbardziej atrakcyjna dla odbiorcy. Proporcje te nie są współczesnym wynalazkiem – stosowano je w architekturze i dziełach sztuki inżynierskiej od wielu wieków. Co więcej, są one ściśle powiązane z proporcjami, które uważane są za idealne do tworzenia wizerunku człowieka (zarówno w przypadku odwzorowywania cech twarzy, jak i budowy ciała).

Grafika reklamowa

Grafika reklamowa

Największe znaczenie w Zasadzie Złotej Proporcji pełni stosunek pomiędzy elementami każdego przedstawionego na grafice kształtu. Grafika reklamowa, aby była pozytywnie odbierana, powinna składać się z kształtów, których proporcje pomiędzy wysokością a szerokością są jak najbardziej zbliżone do wartości 0.618.

Siatka podziału kompozycji zgodnie z Regułą Trójpodziału

Reguła Trójpodziału, czyli Zasada Podziału Na Trzy, jest regułą, której przestrzeganie pozwala zadbać o to, by grafika reklamowa jak najlepiej odpowiadała walorom wzrokowym odbiorców. Zasada Podziału Na Trzy od lat stosowana jest przez profesjonalnych fotografów, dzięki czemu mogą w łatwy sposób tworzyć bardzo ciekawe pod względem wizualnym kompozycje. W przypadku grafiki reklamowej, Reguła Trójpodziału nakazuje wprowadzenie podziału projektu na trzy części, zarówno w pionie, jak i w poziomie, dzięki czemu otrzymujemy rodzaj siatki nałożonej na plan grafiki. Ponieważ wiemy, że odbiorcy skupiają wzrok przede wszystkim na tych miejscach, w których przecinają się linie siatki, możemy tam właśnie umieścić najważniejsze informacje.

Share
Tweet
Linkedin
Pinterest
Prev Article
Next Article

Related Articles

Blog

Maszyny przemysłowe dla firm budowlanych, które warto mieć

Para Młoda
Blog

Oryginalne pomysły na podziękowania dla rodziców

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Najczęściej czytane

    Najnowsze

    • vintage dystrybucja sprzętu rtv-audio
      Sprzęt RTV – czym kierować się przy …
    • Katalogi narzędziowe
      Katalogi narzędziowe
    • fotowoltaika
      Instalacje fotowoltaiczne – dlaczego warto?
    • płyta meblowa
      Elegancja w parze z funkcjonalnością? Poznaj płyty …
    strefaplyt.pl
    bratex.pl

    Fortigen

    Twoje centrum informacji
    Copyright © 2025 Fortigen
    Wszelkie prawa zastrzeżone