Fortigen

Twoje centrum informacji
Menu
  • Reklama
  • Kontakt
Home
Finanse
Programy wsparcia sprzedaży w obliczu wzrostu oczekiwań konsumentów
Finanse

Programy wsparcia sprzedaży w obliczu wzrostu oczekiwań konsumentów

Programy wsparcia sprzedaży to jeden z lepszych sposobów zapewnienia sobie odpowiedniej liczby oddanych klientów. Jednak mimo iż w ostatnich latach bardzo wiele placówek i sieci handlowych zdecydowało się na własne programy wsparcia sprzedaży, zainteresowanie nimi wśród konsumentów zaczęło spadać. Dlaczego?

Programy wsparcia sprzedaży niespełniające oczekiwań

Programy wsparcia sprzedaży stanowią doskonały przykład na to, że ilość nie idzie w parze z jakością. Ich ogromna popularność spowodowana została (potwierdzonym konkretnymi przykładami) przekonaniem o ich skuteczności. Sprawiło to, że w pewnym momencie programy wsparcia sprzedaży zaczęły powstawać, jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Niestety, nie zawsze były to programy odpowiednio przemyślane, stworzone i poprowadzone. W efekcie instytucje zajmujące się badaniem efektywności programów wsparcia sprzedaży zaczęły odnotowywać spadki zainteresowania wśród konsumentów tego typu rozwiązaniami. W najgorszym momencie spadek ten rok do roku sięgał nawet 4% – z ilości uczestników na poziomie 51% ogółu konsumentów, programy wparcia sprzedaży spadły do poziomu 47%.

Programy wsparcia sprzedaży

Programy wsparcia sprzedaży

Spadek o cztery punkty procentowe pozornie może wydawać się niewielki i w stosunku do 47% aktywnych ciągle uczestników mało znaczący, jednak już sama tendencja powinna zaniepokoić cały sektor handlowo-usługowy. Tych kilkadziesiąt tysięcy konsumentów, którzy w przeciągu jednego roku postanowili zrezygnować z omawianych programów, to sygnał, że z jakichś względów przestały być dla nich atrakcyjne. Ewentualne utrzymanie spadkowej tendencji może pozbawić tysiące placówek i sieci handlowych bardzo ważnego narzędzia walki o lojalnego klienta, co z kolei przełoży się na wymierne straty finansowe. Jak temu zapobiec?

Właściwe „opakowanie” programu wsparcia sprzedaży

Specjaliści zajmujący się obsługą programów wsparcia sprzedaży już jakiś czas temu zauważyli, że wzrost świadomości konsumentów przekłada się również na wzrost wymagań wobec wszelkich narzędzi mających wpłynąć na ich decyzje zakupowe. Programy wsparcia sprzedaży są tego doskonałym przykładem. Po początkowych zachłyśnięciu się nowym rozwiązaniem i pod wpływem dużej liczby ofert wysuwanych przez kolejne placówki i sieci handlowe, konsumenci zaczęli oczekiwać od sprzedawców czegoś więcej, niż prostych programów, loterii i konkursów, bazujących na wielokrotnie używanych schematach. Obecnie liczy się nie tylko sama oferta, ale i sposób jej przedstawienia. Dlatego firmy decydujące się na wprowadzenie programu wsparcia sprzedaży muszą przyłożyć dużą staranności do jego oprawy graficznej i informacyjnej, gdyż tylko w ten sposób uda się przedstawić go, jako coś naprawdę atrakcyjnego.

Share
Tweet
Linkedin
Pinterest
Prev Article
Next Article

Related Articles

bezpieczny podpis elektroniczny
Blog, Finanse

Popularny i niezwykle wygodny, ale czy bezpieczny?

Obieg dokumentów finansowych
Finanse

Szukasz dobrego systemu obiegu dokumentów finansowych? Sprawdź, na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Najczęściej czytane

    Najnowsze

    • vintage dystrybucja sprzętu rtv-audio
      Sprzęt RTV – czym kierować się przy …
    • Katalogi narzędziowe
      Katalogi narzędziowe
    • fotowoltaika
      Instalacje fotowoltaiczne – dlaczego warto?
    • płyta meblowa
      Elegancja w parze z funkcjonalnością? Poznaj płyty …
    strefaplyt.pl
    bratex.pl

    Fortigen

    Twoje centrum informacji
    Copyright © 2025 Fortigen
    Wszelkie prawa zastrzeżone