Fortigen

Twoje centrum informacji
Menu
  • Reklama
  • Kontakt
Home
Blog
Trendy e-commerce w 2018 roku
Blog

Trendy e-commerce w 2018 roku

E-commerce jest w ostatnich latach jedną z najbardziej dynamicznych branż na polskim rynku. Ulega ona stałym przeobrażeniom, wpływającym na ostateczny kształt świata IT, czyli tego, z czym spotykamy się na co dzień.

Pewne kierunki rozwoju branży łatwo przewidzieć. Jednym z nich jest rosnąca personalizacja usług, przy jednoczesnym wzroście roli sztucznej inteligencji. Jakie inne tendencje można jeszcze dostrzec w branży? Budując nasz blog e-commerce, postanowiliśmy dzisiejszy wpis poświęcić temu problemowi.

Mobilni mają lepiej?

Jeśli w branży pojawią się jakieś nowe tendencje, to najprawdopodobniej będą one dotyczyć rynku urządzeń mobilnych. Szacuje się, że w tym roku „mobilny” ruch e-commerce przekroczy kolejną barierę psychologiczną, tym razem na poziomie aż 70 procent udziału w rynku. Wzrost ten przedkłada się na rosnącą liczbę dedykowanych aplikacji mobilnych, służących do sprzedaży, ochrony, czy nawet marketingu.

Digital marketing a… wolne niedziele

Rynek e-commerce jest bardzo wrażliwy na zmiany o charakterze ekonomicznym i socjologicznym. Pojawienie się w lokalnym życiu publicznym tzw. wolnych niedziel, jeszcze bardziej zdeterminowało sprzedawców działających w e-commerce, do zintensyfikowania działań w zakresie nowych kanałów marketingowych. I choć kolejne, wolne dni w branży handlowej nie są głównym generatorem tych zjawisk, to jednak znacznie je pogłębiają.

Blog e-commerce

Handel stacjonarny po nowemu

W poprzednich latach, sytuacja w e-commerce wyglądała zupełnie inaczej, niż dziś. Dawniej tworzenie internetowych działów znanych marek było standardem. Dziś zmieniło się pod tym kątem bardzo dużo, a na rynku usług stacjonarnych pojawiło się mnóstwo przedsiębiorstw, które dotychczas znane były wyłącznie ze sprzedaży w internecie. Przykładem niech będzie Amazon, który od niedawna jest posiadaczem jednej z poważnych sieci handlu stacjonarnego.

Chatbox a blog e-commerce

Tendencje wynikające z rosnącej popularności chatbox-ów a konkretnie sztucznej inteligencji, zostały już w tym tekście delikatnie zarysowane. Przykładem potwierdzającym tą regułę, jest wzrost zainteresowania tzw chatboxami, czyli wewnętrznymi aplikacjami, służącymi do utrzymywania kontaktu z Czytelnikami, Klientami itd. Korzystanie z pomocy aplikacji pełniącej rolę wirtualnego asystenta, jest po prostu wygodniejsze i bardziej praktyczne.

Rynek zdefiniowany od nowa

Trendem, który z pewnością będzie bardzo istotny dla branży e-commerce i to zarówno w tym, jak i w przyszłym roku, będą usługi typu marketplace. Doskonale widać to na przykładzie Facebooka, który od niedawna implementuje w sobie funkcje portalu społecznościowego z platformą łączącą sprzedawców i klientów. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że na bazie tych zjawisk powstanie wiele dedykowanych aplikacji i narzędzi, dostosowanych do potrzeb tych dwóch podmiotów.

Podsumowując, powyższe zmiany – choć dość widowiskowe – powoli, acz stopniowo, będą zmieniać lokalny i światowy rynek e-commerce. Pewnie za jakiś czas, niektóre z nich dotkną również i ten blog e-commerce. Jednym słowem, zarówno ten jak i przyszły rok, zapowiadają się bardzo ciekawie.

Share
Tweet
Linkedin
Pinterest
Prev Article
Next Article

Related Articles

Blog

Od czego zależy koszt napisania dobrej pracy dyplomowej?

hotel Hilton Gdańsk
Blog

Gdańska eskapada z noclegiem w Hiltonie

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Najczęściej czytane

    Najnowsze

    • vintage dystrybucja sprzętu rtv-audio
      Sprzęt RTV – czym kierować się przy …
    • Katalogi narzędziowe
      Katalogi narzędziowe
    • fotowoltaika
      Instalacje fotowoltaiczne – dlaczego warto?
    • płyta meblowa
      Elegancja w parze z funkcjonalnością? Poznaj płyty …
    strefaplyt.pl
    bratex.pl

    Fortigen

    Twoje centrum informacji
    Copyright © 2025 Fortigen
    Wszelkie prawa zastrzeżone